La literatura oral o etnopoètica consisteix a comunicar-se estèticament a travès de la paraula dita (comunicar-se amb la paraula NO tradicional).
Les societats tradicionals que no tenen escriptura difonen la seva literatura a travès de la repetició dels textos, de les peces orals, que en educació infantil aixó és molt important.
La repetició és la clau per la conservació i difusiño dels textos. Per aquesta raó necessitem tenir una part fixa i així ser reconeguts, memoritzats i tornats a dir una vegada i una altra.
L'etnopoètica és lart verbal realitzat per persones amb talent en un porcès d'improvització(llegenda).Les produccions etnopoètiques han de tenir tres característiques:
1) Ser expressades a travès de l'art de la paraula amb recursos propis del llenguatge poètic: metàfora (per recordar millor les coses), el sentit figurat, la rima, etc.un exemple de metàfora, que et fa crear una imatge:
Bull el most i la lluna s'aprima
i pels núvols s'esmola el cotell (ganivet)
La frescor matinal regalima
aquests dies d'Octubre novell.
2) Ser produïdes per persones que tenen una certa habilitat comunicativa o sigui "Competents"
3) Permetre improvisar i introduïr variacions textuals segons les necessitats comunicatives del moment i la interacció entre emisor i receptor.
Els missatges etnopoètics es donen en la comunicació diària entre les persones i tenen diverses funcions:
- Entretenir
- Omplir el temps lleure
- Educar
- Donar normes
- Criticar
- Reforçar la identitat social o nacional
- Choesionar un grup
- Crear lligams de solidaritat
Seguidament vam parlar de la PUBLICITAT:
La publicitat té molt a veure amb la etnopoètica, ja que juga amb les imatges, i no es poden fer modificacions, ja que és un producte únic i es posa a la premsa. Es basa amb la repetició i juga amb el missatge que ens donen, i per aixó utilitzen referents en la comunicació oral (actors). la publicitat té totes les característiques dels missatges que dona la etnopoètica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario