El currículum de la Educació infantil està dividit en dos etapes:
- El currículum de 0 a 3 anys: DECRET282/2006, de 4 de Juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l'educació infantil i els requisits dels centres.
- Currículum del segon cicle de l'educació infantil: DECRET 181/2008 DOGC núm. 5216
Centrant-nos més en el currículum del segon cicle de l'educació infantil, aquest està dividit en :
- Capacitats
- Àrees
- Criteris d'avaluació
CAPACITATS:
El desenvolupament de les capacitats és el resultat del que s'aprèn. Així, docs, al llarg de l'etapa de l'educació infantil els infants hauran d'anar desenvolupametn les capacitats a l'entorn d'aquesta eixos:
1. Aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma.
2. Aprendre a pensar i a comunicar
3. Aprendre a descobrir i ternir iniciativa
4. Aprendre a conviure i habitar el món.
ÀREES:
1. Àrea Descoberta de descoberta d'un mateix i dels altres: aquesta àrea ha de promoure les relacions i exploració del jo i dels altres, decobrint i desenvolupant possibilitats emocionals, sensorials, d'acció, d'expressió, d'afectivitat, de relació i de regulació, referides al moviment, a les emocions i als sentiments, i als hàbits.
2. Àrea de Descoberta de l'Entorn: ha d'ajudar els infants a elaborar explicacions sobre els objectes i les situacions que els interessen i els preocupen en cada moment i procurar, alhora, que es formin una idea d'ells mateixos com a persones amb capacitat d'aprendre i amb recursos per emprendre reptes.
3. Àrea de Comunicació i Llenguatges: les nenes i els nens experimentaran els diferents usos i funcions dels llenguatges, en un ambient amb condicions favorables que ho faciliti i on es desenvolupi la comunicació tant verbal com no verbal. Per això serà imprescindible establir una relació afectiva positiva entre l'infant i la persona adulta, i entre els mateixos infants, així com una comunicació intensa, fluida i agradable entre tots els membres de la comunitat educativa.
OBJECTIUS DE L'ASSIGNATURA DE GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ I TIC DINS DE CADA ÀREA DEL CURRÍCULUM DE LA EDUCACIÓ INFANTIL DEL SEGON CICLE:
L'assignatura de gestió de la informació i tic es trova en làrea 3 de currículum: comunicació i llenguatges, ja que és un tipus de comunicació o llenguatge. Dins d'aquesta trobem els objectius concrets, i dins dels objectius tot allò que l'infant cal aprendre (contigut), trobarem un objectiu concret que parli expressament de les noves tecnologíes, però també continguts generals de l'àrea de comunicació i llenguatges:
1. Observar, escoltar i experimentar:
- Curiositat, interès i gaudi davant les creacions musicals, visuals, literàries, audiovisuals, plàstiques, obres escèniques, usant estratègies per escoltar, mirar i llegir.
- Experimentació amb tècniques plàstiques i audiovisuals bàsiques: dibuix, pintura, collage, modelatge, estampació, edició gràfica amb ordinador i imatge, treballant l'alfabet visual: punt, línia, color, textura, volum, enquadernament, punts de vista i llum.
2. Parlar, expresar i comunicar:
- Interès per compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades per les produccions artístiques: literàries, musicals, teatrals, plàstiques i audiovisuals.
- Ús de recursos expressius del propi cos i de suports visuals en la comunicació oral.
- Utilització d'instruments teconològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.
3. Interpretar, representar i crear:
- Utilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografía, el vídeo i l'ordinador a travès dels programes oberts d'edició de textos, gràfics, presentacions. Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia.
Això són els objectius referents a l'assignatura de TIC dins del currículum de l'educació infantil del segon cicle.
Tot això està establert per la Generalitat, però dins d'això també hi trobem uns criteris d'avaluació de l'infant.
ELS CRITERIS D'AVALUACIÓ respecte l'assignatura de TIC són, però els trobem en general:
- Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferets llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments teconològics (TIC).
Això és concretament de tot el que parla el currículum de l'eduacció infantil del segon sicle en l'àmbit de TIC.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario