miércoles, 23 de diciembre de 2009

COCTELERA

Continuem treballent amb els llenguatges i treballem per grups de diccionaris, i a prtir d'això varregem tot el que coneixem del diccionari treballat fins ara, cosa que el meu és el de Pompeu Fabra, i amb cada llenguatge creem.
El nostre resultat és:

Llenguatge quotidià vam fer com una mena de diàleg:
- Escena: en un vagó de tren, i un noi que llegeix el diari envoltat pels seus amics exclama:
- A: Coneixeu qui és el Pompeu Fabra?
- B: Aquell que va dir que comunicar era entrar en relació amb algú?
- C: Amb? si la proposició que denota una situació comuna!
- A: A mi en sona perquè el vam treballar a l’escola!
- C: Aquest establiment on s’ensenya? Ostres que lluny que ens queda!!
- B: Amb aquesta conversa que s’atreveixin a dir que els adolescents som infantil i que els nostres actes son propis dels infants.
- A: avui hauria d’arribar aviat a casa. B: d’aquí poc arribarem a la nostra parada!

Llenguatge publicitari ( simple, directe i explícit)
“ les segones parts mai han estat bones, queda’t amb el primer. Pompeu Fabra, l’origen”

Llenguatge poètic:
POMPEU
Oh! Pompeu Fabra,
Mira que tu també vas tenir una infància...
Pioner en el teu conjunt de paraules
Ens has fet d’escola.
Una a una definides les paraules
Fas la nostra doctrina literària
Amb les teves sabies definicions
Base de les nostres primeres coneixences
Rebràs la nostra visita
Aviat, potser demà.

Cada grup feia el mateix, però amb els diccionaris treballats anteriorment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario