Aquest dia a l'aula de comunicació vam fer un debat sobre els tres tipus de llenguatge que hi havia, que són:
- El llenguatge quotidià
- El llenguatge Publicitari
- El llenguatge Poètic
La classe es va dividir en tres grups, on cada grup feia un tipus de llenguatge diferents. Els grups s'encarregaven de posar en comú les idees principals del llenguatge que els hi havia tocat, i tenir uns bons argunments per tal de defendre el seu llenguatge, per poder aconseguir i fer entendre a la classe que el seu llenguatge era el millor de tots.
En el meu cas em va tocar defensar el llenguatge quotidià.
A continuació vam fer un debat: aquest debat, com tot debat, hi havien diferents possicions, primer de tot els moderadors ( on aquests la seva feina era moderar el debat, i poder extreure una idea final, la seva feina també era que respectessin els torns de paraula. Els moderadors teien unes consignes que els hi havia donat la Roser), el bàndol del llenguatge quotidià, l'altre del llenguatge poètic, i per finalitzar el llenguatge publicitari. La posisicó com estàvem col·locats era la correcte, ja que els moderadors estaven al mig per tal de poder moderar correctament el debat, i els grups de llenguatges estavem de tal forma que ens vèiem tots les cares. Desprès també hi participàven la Caterina (que apuntava tot el que es deia) i la Viki (que apuntava tot el que es deia).
Dinàmica del debat: el debat es va fer a partir d'unes pautes, priemr de tot, els moderadors ens van donar unes consignes: si no respecteu els torns de paraula el debat s'acaba, sempre s'han de respectar les opinions dels altres, però sempre defensant la vostra!
Llavors a continuació, cada grup va presentar el seu llenguatge, i quins eren els motius pels quals creien que el seu llenguatge era el millor. A partir de les presentacions és quan va començar el debat en si.
Per concluir el debat, els moderadors van dir que segons la seva opinió tots els llenguatges estaven relacionats entre ells, i que tots tenien la mateixa importància, ja que tots depenen de tots.
CONCLUSIONS DEL DEBAT:
Llenguatge quotidià (el meu):
- És el primer llenguatge que aprenem i és el més fàcil per comunicar-nos.
- És el més espontani, utilitza les principals vies de comunicació i és un llenguatge altruista.
- A més no intenta ni persuadir ni vendre res.
Llenguatge poètic:
- Llenguatge melòdic, amb ritme aparent o evident.
- Té una figura i una funció estètica.
- Aporta imatges que l’escolta del llenguatge poètic ens provoca representacions mentals.
- Aquest llenguatge utilitza altres llenguatges: el llenguatge publicitari i el llenguatge quotidià .
- No només té la funció de persuadir.
- Avegades s'utilitza com a sistema per alliberar sentiments.
Llenguatge publicitari:
- Aquest va dirigit a un públic determinat
- Aquest també treballa amb els altes dos llenguatges per poder conseguir el seu objectiu.
- És un llenguatge que intenta vendre alguna cosa amb una forma atractiva per obtenir una resposta en un temps determinat.
OPINIÓ PERSONAL DEL DEBAT:
Considero que el debat per a mi va ser una altre manera de donar-nos conte que tot llenguatge és important a la vida i que el llenguatge és allò que ens fa comunicar.
Referent a com va anar el debat, considero que hi havia gent que no va respectar els torns de paraula, que només anava a defensar el seu llenguatge, ja està bé això, ja que era la seva funció, però per part meva, considero que quan un grup tenia la raó, li donava i no hi havia cap problema. Però per l'altre part crec que els moderadors ho van fer prefectament, sobretot la Cristina, i la conclusió que van extreure jo també hi estic d'acord.
Em va agradar molt la dinàmica de la classe.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario